6 minuuttia 01/04/2022
Mitä sinun tulee tehdä, jos työntekijät tai johtajat näkevät laadunhallintajärjestelmäsi esteenä päivittäiselle toiminnalleen? Joissakin yrityksissä ei ehkä ole epätavallista kuulla ihmisten sanovan esimerkiksi "Minulla on työtä tehtävänä, joten minulla ei ole aikaa täyttää lomakkeita" tai "Mihin tarvitsemme laatupäällikköä?". Standardoitu laadunhallintajärjestelmä luo kuitenkin usein perustan yrityksen menestykselle, eikä vähiten siksi, että niistä on tullut olennainen osa sopimussuhteiden solmimista lähes kaikilla toimialoilla. Seuraavien vinkkien pitäisi auttaa sinua kehittämään, luomaan ja ylläpitämään laadunhallintajärjestelmää käytännöllisellä ja työntekijäystävällisellä tavalla. On erittäin tärkeää varmistaa, että jokainen työntekijä ymmärtää laadunhallintajärjestelmän tarkoituksen; koordinoitujen, sujuvien ja toistettavien prosessien mahdollistamisen.